Morgen gaat het beginnen - Reisverslag uit Voerendaal, Nederland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu Morgen gaat het beginnen - Reisverslag uit Voerendaal, Nederland van Martin Smeets - WaarBenJij.nu

Morgen gaat het beginnen

Blijf op de hoogte en volg Martin

24 November 2019 | Nederland, Voerendaal

Maandag 25 november reis ik met de NS naar Schiphol voor een overnachting in het Ibis-hotel in Badhoevedorp.

Dinsdag om 10.25 uur staat mijn vlucht gepland met Singapore Airlines. Ik vlieg allereerst naar Singapore, vluchttijd 12.30 uur. Na anderhalf uur overstappen gaat de vlucht verder naar Auckland, vluchttijd 9.50 uur. Tenslotte, na 6.30 uur wachten op Auckland Airport, nog 1.25 uur vliegen naar Christchurch.

Rekening houdend met een tijdverschil van 12 uur (Nieuw-Zeeland ligt 12 uur voor op ons), is de aankomsttijd in Christchurch donderdagmorgen 7.25 uur.

Waarom Nieuw-Zeeland en hoe zien mijn plannen eruit?

Mijn zoon Ingo en zijn vrouw hebben zo'n 10 jaar in Melbourne gewoond. Op een van mijn bezoekjes aan Australië, in 2014, heb ik tevens een afslag van

4 weken naar Nieuw-Zeeland genomen. Dat was een bijzondere ervaring. Het land heeft ontzettend veel mooie natuur te bieden, met een grote mate van diversiteit. Dat heeft bij mij de intense wens opgewekt een keer terug te gaan voor iets langere tijd, om het hele land of in elk geval een groot deel daarvan te kunnen verkennen.

Ik heb geen familie of vrienden in Nieuw-Zeeland en zal me dus alleen moeten redden. Dat gaat waarschijnlijk geen problemen opleveren, gezien mijn eerdere reizen Down Under in 2007 en 2014.

Een voor mij heel bijzonder extraatje in de aankomende reis vormen 10 dagen in februari die ik samen met Ingo zal verbrengen. Ingo komt dan over vanuit Canada om met elkaar te genieten van een aantal juweeltjes op en rond het Noorden van het Noordereiland.

Mijn reis start op het Zuidereiland, in Christchurch.

Ik heb van beide eilanden een kaart bijgevoegd met de route die ik voor mijn reis in gedachten heb. De pijltjes op de route geven de reisrichting aan.

Binnen dit raamwerk zal ik gedurende mijn rondreis bekijken wat ik wel of niet ga bekijken en hoeveel tijd ik hiervoor wil nemen.

Ik hoop dat het jullie beeldvorming van mijn reis een beetje zal ondersteunen.

"We gaan ervoor!"


  • 24 November 2019 - 21:27

    Ivo:

    Mooie vooruitzichten! Een hele goede reis gewenst, en alvast heel veel plezier! We gaan je, van afstand, op de voet volgen ;-)

  • 24 November 2019 - 23:32

    Corrie Limpens:

    Hoi martin , ik ben al aan het meegenieten, toch ook wel spannend. Het is een verre reis. Henk en ik wensen jouw een hele, fijne vacantie toe.
    Je hebt er lang naar uitgekeken, geniet van dit prachtige land. En pas goed op jezelf. Fantastisch dat ingo ook nog samen met jouw kan genieten . Super. We blijven je volgen.

    Een hele goede reis xxxxx

  • 25 November 2019 - 10:54

    Anja:

    Jippieeee ! Eindelijk gaat het avontuur beginnen. Fijn die kaartjes ;) Ik ga je missen Martin. Maar beloofd is beloofd, al die eventuele 'gemiste etentjes' van de komende maanden halen we in als je terug bent. We houden contact. XXX Anja.

  • 25 November 2019 - 17:40

    Jan Smeets:

    Hallo Martin,

    Alleen al van het lezen van jouw inleiding krijg ik de kriebels. Wat een geschenk toch ook dat je dit kunt en mag beleven. En dan ook nog die 10 dagen met jouw zoon Ingo,heerlijk toch.
    Wat een geweldig vooruitzicht Ben voorzichtig en geniet ervan.
    Het zou fijn zijn wanneer we na jou terugkomst een avond samen jouw reis nog eens kunnen doornemen.
    Namens Fieny en mij van uit vanaf donderdag het verre Stein een heel fijne en boeiende vakantie toegewenst.
    Groetjes van Jan en Fieny xxx

  • 25 November 2019 - 18:19

    Til Smeets:

    Heel veel succes en geniet ervan.Laat ons op afstand mee genieten.
    Groetjes Til.

  • 25 November 2019 - 23:09

    Ruud:

    Te gek! Het avontuur gaat beginnen! Geweldig dat je Ingo ook gaat zien.
    Ik reis in gedachten mee...

  • 26 November 2019 - 09:54

    Corrie Limpens:

    Hoi Martin, de reis gaat beginnen. ,

    De tijd nadert, nog even,ven je vliegt ver boven de wolken.

    EEN HELE FIJNE REIS, EN TOT HOORS. XXXX

    CORRIE EN HENK

  • 27 November 2019 - 20:10

    Philomien Van Weert:

    Hoi Martin.Eindelijk tied om dich te sjrieve..Wat zal het een geweldige reis gaan worden.Zo ontzettend leuk om dit mee te mogen volgen.
    We kijken ernaar uit om al die mooie dingen wat jij gaat meemaken ,te kunnen zien.

    Superfijne reis gewenst.

    Dikke knuffel van Philomien en Lau.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 01 Nov. 2019
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6915

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 10 Maart 2020

Rondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: